четверг, 4 ноября 2021 г.

2 курс Задания

 

2 курс

                                       

1. выучить все слова по теме My favorite writer. Books in my life.

2. рассказать о своем любимом писателе

3. выполнить упражнения на пассивный залог.


Topic: My favorite writer. Books in my life.

 

 

What kind of books do you prefer reading? – Какие книги ты предпочитаешь читать?

1. As for me, I am fond of (kind of books) – Что касается меняя люблю … (жанры книг даны ниже)
2. I prefer reading … – Я предпочитаю читать …
3. I enjoy reading … – Я люблю читать …

ПРИМЕР I am fond of detectives. = I am fond of reading detectives.

 

Существительные по теме «Genres. Жанры книг» (Kinds of books)

Выделяют следующие виды книг, которые часто называют жанры. Постарайтесь вспомнить существительные, перевод к которым отсутствует.

1. a novel – роман
2. a historical novel – 
исторический роман
3. a story
4. a detective story
5. a love story
6. an adventure story – 
приключенческий роман
7. a short story
8. a horror story
9. a ghost story – 
история о привидениях
10. a fairy tale
11. a travel book
12. a fantasy book
13. a science fiction book – 
научно-фантастический роман
14. a legend / a myth – 
легенда (миф)
15. a biography – 
биография
16. a poem – 
стихотворение
17. poetry – 
поэзия


Составление отзыва о книге на английском языке

6. The title of the book – название книги
7. It is written by – 
она написана (имя писателя)
8. interesting / exciting / funny / true-to-life / well-written / easy to read — 
интересныйувлекательныйзабавныйправдоподобныйхорошо-написанныйлегко читается
ПРИМЕР. I find this book exciting and easy to read.

 9. boring / sad / awful / badly-written / difficult to read — скучныйгрустныйужасныйплохо-написанныйтрудно читается
ПРИМЕР. I find the book boring and difficult to read.

10. writer — писатель

  • children’s writer — детский писатель
  • short story writer — автор рассказов
  • author — автор
  • dramatist= playwright — драматург (пишет пьесы)
  • poet — поэт
  • poetess — поэтесса

11. world-famous —  всемирно-известный

  • well-known — хорошо-известный
  • great — великий
  • talented  — талантливый
  • modern — современный
  • classical — классический
  • medieval — средневековый
  • eighteenth- century — восемнадцатого века

12. he is considered to be — он считается
13. a plot — 
сюжет

  • interesting — boring — интересный — скучный
  • simple – intricate — простой — запутанный
  • fast-moving – slow-moving  –  быстро-развивающийся – медленно-развивающийся

14. cheap stuff — ерунда, макулатура
15. to read more than half way through — прочитать больше, чем до половины
16. to be worth reading — стоит почитать
17. for a change – для разнообразия
18. characters (imaginative – true-to-life) — герои (вымышленные – правдоподобные)
19. the story takes place (the scene is laid) — действие происходит
20. the contents — содержание
21. episodes / moments — эпизоды / моменты

  • funny – sad — забавные – грустные
  • humorous – tragic — комичные – трагические

22. I could not help smiling / laughing / crying — не могла не улыбнуться / рассмеяться / заплакать
23. I couldn’t help feeling sad — не могла не почувствовать грусть
24. on the whole — в целом
25. to ruin your eye-sight — испортить зрение
26. poor eye-sight — плохое зрение
27. the cover of the book — обложка книги
28. an edition (cheap, pocket, abridged) — издание (дешевое, карманное, сокращенное)
29. a book in two volumes — книга в двух томах
30. a book (in translation — in the original) — книга (в переводе – в оригинале)
31. a collection of stories / poems — сборник рассказов / стихов
32. a book with colorful illustrations — книга с красочными иллюстрациями
33. in his works — в своих произведениях
34. to advise — посоветовать


Books. Задания для активизации лексики по теме «Книги». Пример отзыва о книге на английском языке. Сообщение на тему «My favourite writer»

Задание.  Выучите диалог.
— What kind of reading do you like?
— Well, I am fond of adventure stories.
— As for me, I enjoy fantasy books.
— Oh, I prefer reading fantasy books, too.

Обратите внимание, что наряду с обычным глаголом like – нравиться  в этом диалоге используются  более интересные выражения be fond of — увлекаться, prefer — предпочитать, enjoy — получать удовольствие.


Пример отзыва на книгу на английском языке для начинающих / The opinion about the book «“The Hound of the Baskerville”

This summer I’ve read a book by Conan Doyle “The Hound of the Baskerville”. I liked this book very much.

I liked the plot of this book and its main characters. Sometimes I told my friends about the book and they liked to listen to me.

One day my Mum asked me to read aloud and for several days I read this book to her. My Mum knows English a little and she could understand what I read.

It was very useful for me to read this book, because I learnt many new English words. Now I’m going to read one more English book, because while reading “The Hound of Baskerville” I got a great pleasure.


Сообщение на тему «Мой любимый писатель — О. Генри. My Favourite Writer O.Henry»

Подробная биография американского писателя ОГенри — The Biography of O. Henry (in English)

During this summer I read a lot. I want to tell you about my favourite writer. It is an American writer O. Henry. O. Henry is his pen name. His real name is William Sydney Porter. He was born in Greensboro, a little town in North Carolina in 1862. In his youth he changed many professions: he was a cowboy, a reporter, a clerk in a bank. He travelled about America trying to find a job. He met many common people, and that helped him later in his literary work. It happened that he got into prison and it was there that he started to write. He wrote his first story as a Christmas present for his little daughter.

O. Henry is a great master of short story. He liked to write about common people, whose life he knew very well.

O. Henry is one of the most widely published American writers. His stories are short, humorous and usually have a happy end. He is a master of unusual plots and surprise endings.

I read his stories such as “The last leaf” (Последний лист), “The gift of the Magi” (Дары волхвов), “No story” (Без вымысла) and others.

Best of all, I like the story with an unusual title “No Story”. It is about a girl who went to New York to look for her boyfriend. He had gone there some years ago to find a good job in New York City. He promised to return and marry her but he never came back. She came across him in a street but didn’t recognize so much he changed. He became a ruined man and not to make her unhappy he sent her back home. He still loved her. It is a very sad story about romantic love. If you like love stories, I advise you to read it.

Список прилагательных по теме: «Books. Films»

1. scary — страшный
2. exciting — увлекательный
3. educational – познавательный
4. weird — странный
5. colourful — красочный, красиво оформленный
6. complicated — сложный для понимания
7. heart-wrenching — душераздирающий
8. dull — скучный
9. unusual — необычный
10. brilliant — великолепный
11. offensive — содержащий оскорбительные выражения
12. impressive — впечатляющий
13. amazing — удивительный
14. entertaining — забавный
15. heart-warming — душевный
16. ridiculous — нелепый
17. depressing — депрессивный
18. powerful — производящий сильное впечатление
19. moving — трогательный

Это слова для запоминания. Вы можете потренироваться и выполнить несколько заданий, чтобы запомнить их получше.

Упражнение 1. Найдите для  каждого прилагательного свое определение (на английском языке)

The Adjectives:

  • scary, exciting, educational, weird, colourful, complicated, heart-wrenching, unusual, brilliant, offensive, dull
  • amazing, entertaining, heart-warming, ridiculous, powerful, depressing, impressive, moving

The Definitions (variant 1):

1.     giving people useful knowledge

2.     with bright colours, or a lot of different colours

3.     making you feel happy because people are being kind

4.     very skilful, impressive, or successful

5.     unpleasant or insulting, and likely to make people upset or embarrassed

6.     enjoyable or interesting

7.     frightening

8.     with a strong effect

9.     not at all interesting

10. making you feel excited and enthusiastic

The Definitions (variant 2):

1.     strange and unusual

2.     very good, surprising, or impressive

3.     making you feel very sad and sympathetic because someone is unhappy or very ill

4.     which touch your feelings

5.     boring

6.     not normal, common, or ordinary

7.     silly or deserving to be laughed at

8.     which makes you emotional

9.     which makes you feel depressed

10. difficult to read or to understand

* * *

Упражнение 2. Подберите подходящее прилагательное. Обратите внимание на наречия, выделенные жирным шрифтом.

romantic, complicated, fascinating, scary, boring, educational

1.     I am reading a science-fiction book about two people who went on a trip to the centre of the Earth. I can’t put it down, it is so ….

2.     Last year I read a science fiction book about plants taking over the Earth. It is called «The Day of Triffids». It is rather …

3.     That was one of the most  …. stories I have ever read. I nearly went to sleep while reading it.

4.     The story was too …  and I couldn’t understand who all the characters were and who was doing what.

5.     It was a story about two teenagers who really love each other. It was incredibly …..

6.     I don’t know anything about deduction before reading «The Adventures of Sherlock Holmes». I find the book really ….



Пассивный залог

Расскройте скобки, поставив глаголы в нужном времени пассивного или активного залога.

The  College 1______ officially _________ (open) last week. The college campus 2_________ (build) around a main square. This is the heart of the college as all the paths and walkways lead out from this point. Car parking 3____________ (limit) and, in fact, students 4_________ (not encourage) to come by car as the college 5______________ (serve) by a new bus service. The college 6 _______ (situate) outside the city that’s why it 7________ (be) necessary to include major facilities like banks, shops and post office.

There 8______ (be) already two open days and a third open 9______ (plan) for next week. So whether you want to start studying or not why don’t you go out to Hardacre and see everything it has to offer.

Как перевести предложение из активного залога в пассивный?

Для перевода предложения из активного залога в пассивный нужно предпринять несколько шагов.

1.     Находим в предложении подлежащее и дополнение.

Somebody has stolen my car.

Somebody – подлежащее, my car – дополнение.

2.     Определяем время предложения.

В нашем случае это Present Perfect.

3.     Образуем предложение в пассивном залоге. Дополнение становиться на место подлежащего. Для правильного образования временной формы ставим глагол to be во время исходного предложения и прибавляем третью форму смыслового глагола.

My car has been stolen.

Иногда в предложении есть 2 дополнения, соответственно мы можем сделать несколько вариантов предложений в страдательном залоге.

My brother gave me a dictionary. (Два дополнения – me и a dictionary)

I was given a dictionary.

A dictionary was given to me.

Предпочтительным является первый вариант, в котором подлежащее выражено одушевленным местоимением, но оба варианта допустимы.

С двумя дополнениями употребляются следующие глаголы:

Bring

Buy

Give

Leave

Lend

Offer

Owe

Promise

Show

Send

Teach

Tell

Write

 pay

А теперь немного практики.

Упражнение . Преобразуйте предложения из активного залога в пассивный.

1.     They are now building new hospitals in the provinces.

2.     Will they publish her new novel next year?

3.     They will have completed the new petrol station by winter.

4.     The police have just arrested Jimmy on suspicion of murder.

5.     They cut the gas off because Mr. and Mrs. Green hadn’t paid their bill.

6.     They will open a new hotel next week.

7.     Our managers discuss important matters every Tuesday.

8.     The government closed the plant last year.

Упражнение . Преобразуйте предложения из пассивного залога в активный, добавив лицо либо предмет, совершающего действие, где это необходимо.

1.     Return tickets should have been reserved two weeks ago.

2.     Two single rooms had been booked for the friends by their travel agent.

3.     The pyramids are being ruined by the tourists.

4.     The new sofa will have been delivered by noon.

5.     When will Molly be told the time of his arrival?

6.     Why hasn’t my car been repaired yet?

7.     An ancient settlement has been uncovered by archaeologists.

8.     Hundreds of rare birds are killed every day.

9.     The picnic was ruined by bad weather.

10. Who were these roses planted for?

Употребление предлогов by, with в Passive Voice

Предлоги by и with употребляются при необходимости упоминания лица или предмета, осуществляющего действие, а также предмета, являющегося инструментом действия или материалом, с помощью которого действие производится

Предлог by используется, чтобы сказать, что или кто выполнил действие.

The cake was cooked by my Granny.

Предлог with употребляется для того, чтобы рассказать какой инструмент или материал был использован.

The bread was cur with a knife.

Мы уже знаем, что в Passive Voice можно и вовсе не употреблять предлоги by и with, так как упоминание действующего лица и тем более материала или инструмента необязательно.

Однако в вопросительных конструкциях в пассивном залоге, начинающихся с who (кем?) и иногда с what (чем?) всегда присутствует предлог by.

Who was the Mona Lisa painted by? – Кем была написана Мона Лиза?

What was the flood caused by? – Чем было вызвано наводнение.

Обратите внимание, что возможна и такая форма постановки вопроса, когда предлог стоит на первом месте, что более характерно для официального стиля.

By whom was Australia discovered?

By what was the flood caused?

With what was the window broken?

Давайте немного попрактикуемся!

Упражнение . Заполните пропуски предлогами with или by.

1.     In his childhood Tom used to be beaten ____ a stick.

2.     My parents were married ____ a priest.

3.     Molly’s bedroom wall was covered ____ posters.

4.     The house was surrounded ___ flowerbeds.

5.     His shorts were covered ___ mud.

6.     Tom had been stabbed ___ a penknife.

7.     The deer was shot ___ a hunter ___ rifle.

8.     Soup is eaten ___ a spoon.

9.     The new swimming pool has been just opened ___ the mayor.

10. During the robbery, the manager was hit ____ a baseball bat.

11. Extra training was provided ____ the company.

12. This story was written ___ Agatha Christie.

13. The bear was shot ____ a gun.

14. Trained dogs are used ____ the police.

15. The hall was decorated _____ pink and purple balloons.

16. University laboratories are equipped _____ up-to-date devices.

17. Rare books, issued ____ British publishers, are being shown at the exhibition.

Модальные глаголы в пассивном залоге.

Если в состав сказуемого в активном залоге входят модальные глаголы или их эквиваленты, то в страдательном залоге это сказуемое будет выглядеть следующим образом:

модальный глагол + be + Past Participle

We must finish work in May. (Мы должны закончить работу в мае.) – Our work must be finished in May.

You can buy this book in any bookshop. (Вы можете купить эту книгу в любом книжном магазине.) – This book can be bought in any bookshop.

Обратите внимание, что после глаголов hear, help, make (в значении «заставлять»), see в страдательных оборотах следует инфинитив с частицей to.

I was made to wash the dishes. – Меня заставили помыть посуду.

Molly will be helped to finish her project. – Молли помогут завершить ее проект.

School Education in the USA

 (пересказ текста)

The federal government pays little attention to school education in the USA. There is neither a uniform school system in the USA, nor a uniform curriculum. Each state has its own system of schools. But there are some common features in the organization of school education in the country.

Schools in the USA can be divided into state, or public schools, and private schools. State schools are free, and private schools are fee-paying.

Elementary and secondary schools consist of twelve grades. Classes meet for about ten months a year, five days a week and five hours a day. At elementary school English, mathematics, science, social studies, music sports and other subjects are taught.

Elementary education begins at the age of six, when a child goes to the first grade. Secondary education is offered at high schools. At the age of 14 pupils go to junior high school. At the age of sixteen children leave junior high school and may continue their education at the upper grades of high school.

Besides giving general education some high schools teach some other subjects. Students choose these subjects if they want to enter colleges or universities or hope to find jobs in industry or agriculture. Many schools include classes teaching basic computer skills.

A growing number of young people go to colleges or universities. Nevertheless, many students of high school don’t finish it. One per cent of American citizens from the age of 14 can neither read nor write.


(выучить слова) Topical Vocabulary

to pay little attention to smth. уделять мало внимания чему-либо

a uniform school system единая система школ

a uniform curriculum унифицированная программа

a common feature общая черта

a state school государственная школа

a public school государственная школа

a private school частная школа

free бесплатный

fee-paying платный

a grade класс

elementary school начальная школа

to teach a subject преподавать предмет

elementary education начальное образование

secondary education среднее образование

junior high school первые классы средней школы, или средние классы школы

to leave school окончить школу

to continue ones education at smth. продолжить образование в (каком-либо учебном заведении)

the upper grades of high school старшие классы средней школы

to give general education давать общее образование

to enter a college or a university поступать в колледж или университет

to find a job in industry or agriculture

найти работу в промышленности или сельском хозяйстве

classes занятия

to teach basic computer skills обучать элементарным навыкам работы на компьютере

Answer the questions: (ответить письменно на вопросы)

  1. How can you characterize the organization of school education in the United States of America?
  2. What groups can schools in the United States of America be divided into?
  3. What subjects are taught at elementary school?
  4. At what age do children study at a high school?
  5. What kind of education do high schools give?

Translate into English: (перевод письменно в тетради)

  1. В США нет единой системы школ и единой программы.
  2. Школы в США подразделяются на бесплатные государственные и платные частные.
  3. Начальное образование начинается в шесть лет и включает обучение математике, естественным наукам, общественным наукам, музыке, спорту и другим предметам.
  4. Средняя школа включает средние и старшие классы.
  5. Дети, продолжающие образование в старших классах средней школы, получают (receive) общее образование.
  6. Кроме того (besides), им преподают предметы, необходимые для поступления в колледжи и университеты или для получения работы.
дальше не выполняйте

1. Put the passive sentences in order.

1.      in a lot of schools / are / used / Computers

2.     of plastic / made / are / CDs

3.     seen / The information / on a screen/can be

4.     are / very quickly / The answers / calculated

5.     





2 курс , пройдите по ссылке , посмотрите видео Oxford University и выполните задания после видео

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/uk-now/video-uk/oxford-university


Комментариев нет:

Отправить комментарий

  WORKSHEETS PRESENT SIMPLE AND PRESENT COINTINUOUS PAST CONTINUOUS PAST CONTINUOUS PAST PARTICIPLES CROSSWORDS PRESENT PERFECT PAST SIMPLE ...